[linux] Re: Switch van XPE naar Linux

Do Jul 21 20:15:07 CEST 2005

Aldus schreef Cecil Westerhof op Thu, Jul 21, 2005 at 11:16:24AM +0200:
> Ik ben vanochtend benaderd door iemand die wil overstappen van Windows
> XP Embedded naar Linux. (Licenties moeten per 10.000 worden gekocht รก
> ?63,-. Daar wordt hij niet echt blij van.) Zijn applicaties zijn

Ik denk dat het met Linux iets goedkoper kan dan die 630.000 pegels.

> geschreven met Visual C en Delphi. Tot nu toe heb ik nog niet met
> embedded systemen gewerkt, laat staan met de overgang van Windows naar
> Linux. Maar het speelt pas in september, dus ik heb de tijd om me in te
> werken. ;-}

Ik heb tot dusverre 1 progje geschreven in C dat voor embedded doorgaat en
dat was op RTOS (een soort MS-DOS met real-time capaciteiten).

> Zijn er mensen die ervaring hebben met de overgang van Windows XPE naar
> Linux en me een paar goede pointers zouden kunnen geven?

void *pointer = NULL;-)

In theorie kan alles. Je moet een beetje naar het soort applicatie en
liefst de code kijken om in te kunnen schatten hoe moeilijk het gaat
worden.

Suc6,

Daniel

--