[linux] Re: Iedere keer opnieuw verloren (SuSE) adsl-config

Zo Jul 24 09:27:59 CEST 2005

On Sun, 24 Jul 2005, Julien Michielsen wrote:

> Om te beginnen even vloeken: 's avonds voor ik ga slapen zet ik mijn
> computer uit. De volgende morgen, wanneer het leven weer opnieuw begint
> hoort daar weer een opnieuw gestarte computer met liefst een functione-
> rende netwerkverbinding bij. Echter, wanneer alles weer draaiend is,
> blijkt de netwerkverbinding niet-werkend te zijn. Dan start ik yast weer op,
> klik op "netwerk services", en daarna op "DNS and Host name". De config
> van de nameservers van xs4all laat ik staan zoals ze horen. Het "Change
> host name via DHCP" staat _niet_ aangevinkt, "Name servers and domain
> [...]

Begin eens bij het begin. Want yast bezorgt me zelfs kippevel als ik het
alleen maar hoor laat staan als ik er mee moet werken.

Wat is de status voor je met yast gaat spelen? En dan denk ik aan:
	ifconfig -a
	netstat -nr

En vul ook eens details in in het plaatje want hoe je verbinding maakt met
ADSL heb je niet vermeld maar is wel relevant.

En als je klaar bent met yast te spelen hoe ziet je netwerk er dan uit?
	ifconfig -a
	netstat -nr
	netstat -ni

Hugo.