[linux] Re: Iedere keer opnieuw verloren (SuSE) adsl-config

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Zo Jul 24 20:22:16 CEST 2005

Julien Michielsen wrote:

> Waiting for mandatory devices:  eth-id-00:04:76:8e:99:35
> 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 4 3 2 1 0
>     eth-id-00:04:76:8e:99:35            No interface found
> failed
>     dsl0
>     dsl0      Startmode is 'manual'                                   skipped
> Setting up service network  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  failed
>
> Deze output zie ik ook altijd voorbij komen tijdens het booten, dus dit
> script wordt inderdaad uitgevoerd.

Volgende suggestie: wordt (worden) de juiste modules wel op tijd
geladen? Daar heb ik ook regelmatig gezeik mee. Je zou in het begin
van het netwerkscript, of op een eerder tijdstip van het booten, eens
expliciet '/sbin/modprobe naam_van_driver' kunnen neerzetten.

Alternatievelijk zou je het netwerkscript eens aan het einde van
de rc-file kunnen zetten; dat heeft bij mij heel vaak geholpen.
In feite heb ik op mijn SuSE 9.3 machine een rc.local waarin
mysql, privoxy, en Apache worden gestart, omdat ze het op de
originele plaatsen in de bootcyclus niet doen...

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI