[linux] welke imap ?

Paul de Vries paul.de.vries op parvis.nl
Do Jun 2 19:00:26 CEST 2005

in het kader van de afbouw van windows wil ik mijn mail wijzigen.
net als voorheen ontvangen en filteren onder linux, maar dan met een
imap server erbij, om vanuit linux/mac/windows (maar uitsluitend binnen
het lan) de mail te lezen.

dat was een mooi moment voor upgrade van suse 9.0 naar 9.3, en daar kan
ik standaard al kiezen uit 3 imap varianten:
- courier
- cygnus
- "imap" van suse
het gaat om een hadjevol gebruikers die ook toegang tot de linux server
hebben.

welke van de bovenstaande (of eventuuel ook ander) imap's zouden jullie
me adviseren?
ik hou van simpele oplossingen.

met vriendelijke groet,
paul de vries.