[linux] Re: welke imap ?

D.J. van Enckevort david op vanenckevort.net
Do Jun 2 19:38:12 CEST 2005

Paul de Vries schreef:
> - courier
> - cygnus
> - "imap" van suse
> het gaat om een hadjevol gebruikers die ook toegang tot de linux server
> hebben.
>
> welke van de bovenstaande (of eventuuel ook ander) imap's zouden jullie
> me adviseren?
> ik hou van simpele oplossingen.

Zelf gebruik ik Cyrus, ben ik redelijk tevreden over, maar is vanwege
(de mogelijkheid voor een) gescheiden gebruikersdatabase soms wat
lastiger te configureren. Ik heb van veel mensen gehoord dat Dovecot
makkelijk te configureren is en voor prive-gebruik uitstekend functioneert.

Ciao,
  David