[linux] Re: een mp3 speler met vertraging?

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Vr Jun 3 09:55:10 CEST 2005

On Tuesday 31 May 2005 16:21, Jelle Boomstra wrote:
> Hallo Lijst,
>
> Ik wil een bestaand liedje decompileren (uitschrijven in
> tekst/akkoorden/baslijn/melodielijn/overige instrumenten). Het liedje in
> questie heb ik in mp3 formaat.
> Weet er iemand een hndige player dit het tempo twee keer zo laag kan
> afspelen? (zonder de toon twee kieer zo laag te maken)
>
> Bij voorbaat dank voor uw meedenken.

Nog even wat het uiteindelijk is geworden: rezound (http://rezound.sf.net)

mpg123 doet het niet met alsa en heeft licencing issues.
mpg321 (de vervanger daarvan) heeft niet de halfspeed option.
alsaplayer kan wel de band vertragen, maar niet bij dezelfde pitch blijven.
kbmp-dj is een onoverzichtelijk programma vol met bugs en kreeg ik niet aan
het werk.
Audacity werkt voor met het standaard pakket dat in debian zit niet met alsa.
De maker vindt het niet nodig alsa support in te bouwen(library enablen
tijdens configure).

Rezound is een audio editing/mastering applicatie(in beta, maar goed
bruikbaar). Ik ben nog lang niet achter alle handige opties, maar tempo en
pitch shift zit er in ieder geval in en de mogelijkheid om stukjes te
herhalen maakt het leven weer een beetje aangenamer.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl