[linux] Re: Toshiba Satellite Pro en infrarood

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Vr Jun 3 22:08:08 CEST 2005

Op vr, 03-06-2005 te 19:09 +0200, schreef Johan Wevers:

> In elk gevald e meest flexibele: als er weer een nieuw type uitkomt hoef
> je geen nieuwe kabel te kopen. En i.t.t. BT is een IR verbinding niet
> makkelijk af te luisteren.
>
> Hoe activeer je dat eigenlijk onder Linux? Als ik insmod ircomm-tty doe
> krijg ik een hele lijst unresolved symbols. Ik heb zo'n Sigmatel USB IR
> dongle die onder win2000 goed werkt. USB onder Linux werkt wel voor
> USB sticks en mp3 players.

Aan mijn desktop heb ik ook een USB-Irda dongle hangen, maar die geeft
wat problemen. Heb hem weleens aan het werk gehad, maar hij kan het net
zo goed een volgende keer niet doen. Mijn laptop heeft een ingebouwde
ir-poort. Die moet eerst in de bios goed worden ingesteld, daarna moet
je ervoor zorgen dat Linux hem als Irda-poort herkent (dus eerst Irda
draaiend krijgen) Daarna komt die ircomm-tty.

Hoe het precies gaat is een nogal lang verhaal en voor mij alweer een
tijd geleden (De laatste keer toen ik met mijn laptop van SuSe 8.0 naar
Debian Sarge overstapte, ca. half jaar geleden). Ik denk dat je het
beste even na kunt zoeken op de gnokii site die ik in een andere mail
noemde, maar desgewenst kan ik je ook de handleiding mailen die ik
gebruikte (uit de gnokii docs)

Aart