[linux] Re: Toshiba Satellite Pro en infrarood

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Vr Jun 3 15:14:34 CEST 2005

Op vr, 03-06-2005 te 14:21 +0200, schreef Cecil Westerhof:

> Heb vandaag te horen gekregen dat infrarood sowieso onder Linux tegen
> kan vallen. Bluetooth is beter. Maar ja, nog mijn computer, nog mijn GSM
> ondersteunen dat.

Ik werk al jaren met inrarood met mijn laptop (Gericom) onder Linux voor
verbinding met mijn gsm, altijd betrouwbaar. Eerst met een Nokia 6110
met een protocol waarvan ik de naam vergeten ben, nu met een Nokia 6610i
met Irda. Mijn enige probleempje nu is, dat als ik smsd van gnokii
gebruik om smsjes te archiveren de module ircomm-tty automatisch geladen
wordt, maar als ik met de laptop via de Nokia wil uitbellen ik die
module eerst met de hand moet laden. En als hij eenmaal geladen is, moet
ik hem met de hand weer verwijderen voor ik met smsd kan werken. Vreemd,
en zal wel een oplosing voor zijn, maar voorlopig stoor ik me er zo
weinig aan dat ik nog niet de moeite genomen heb die oplossing te
zoeken.

Ik meen verder ergens (waar? gnokii lijst?) gelezen te hebben dat het
Irda protocol bij Nokia meer opdrachten ondersteund dan een verbinding
met Bleutooth (wat de 6610i natuurlijk helemaal niet heeft) of een vaste
kabel verbinding met een usb poort en in het algemeen als de meest
betrouwbare verbinding tussen telefoon en laptop gezien wordt.

Aart