[linux] Re: Toshiba Satellite Pro en infrarood

Vr Jun 3 21:53:47 CEST 2005

On Fri, Jun 03, 2005 at 07:09:30PM +0200, Johan Wevers wrote:
> In elk gevald e meest flexibele: als er weer een nieuw type uitkomt hoef
> je geen nieuwe kabel te kopen. En i.t.t. BT is een IR verbinding niet
> makkelijk af te luisteren.

de kabel is ook slecht afluisterbaar (*). Daarnaast -- ik koop niet elke 3
weken een nieuwe telefoon. Als dat eens in de paar jaar is, dan is dat
veel en voorlopig is de kabel van mijn oude telefoon ook geschikt voor
de nieuwe. En waar praat je over.... een kabel van 20 euro die ik dan
minstens in 4 jaar afschrijf....

over BT kan ik, net als USB kort zijn: die halve zolen die dat bedacht
hebben, in beton gieten en af laten zakken naar de bodem....

> Hoe activeer je dat eigenlijk onder Linux? Als ik insmod ircomm-tty doe
> krijg ik een hele lijst unresolved symbols. Ik heb zo'n Sigmatel USB IR
> dongle die onder win2000 goed werkt. USB onder Linux werkt wel voor
> USB sticks en mp3 players.

die unresolved stuff komt wel eens door een stock kernel die door een
zelf gebakken kernel overschreven wordt waarbij een aantal oude kernel
modules blijven rondzwerven in /lib/modules/kernel-versie. goe d
schoonpoetsen voordat je de modules neerplant wil wel eens helpen.

(*) een kabeltje afluisteren is waarschijnlik nog lastiger dan IR
    "aftappen".

--
http://www.linux-it.nl