[linux] Re: Toshiba Satellite Pro en infrarood

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Za Jun 4 10:34:01 CEST 2005

Roeland Th. Jansen wrote:

>de kabel is ook slecht afluisterbaar (*).

Da's waar.

>Daarnaast -- ik koop niet elke 3 weken een nieuwe telefoon.

3 weken haal ik niet. Maar KPN abo's verlengen zonder toestel levert erg
weinig op, dus zo om het jaar komt er wel een nieuwe. Toen ik van een
6610 naar een 6610i ging bleef de IR dongle bruikbaar. Als ik een kabel
had gekocht zou ik een nieuwe nodig gehad hebben.

Al zit ik er aan te denken om bij de volgende verlenging weer een 6610i
te nemen en die te verkopen of aan m'n vriendin te geven. Ik ben erg
tevreden over dit toestel.

>En waar praat je over.... een kabel van 20 euro die ik dan
>minstens in 4 jaar afschrijf....

Die Nokia USB kabels kosten meer dan 50 euro (excl. verzendkosten). :-(
En niet-originele kabels willen nog wel eens half of niet werken, ik
lees op alt.cellular.nokia genoeg horrorstories (zelfs software die de
hele telefoon leeggooit als het foutgaat, al is dat zeldzaam).

>over BT kan ik, net als USB kort zijn: die halve zolen die dat bedacht
>hebben, in beton gieten en af laten zakken naar de bodem....

Tja, aan USB valt niet veel meer te doen gezien de installed base.
BT kan handig zijn als je draadloze headsets of carkits wilt, maar
daar heb ik geen behoefte aan. Ik ben niet iemand die als hij met
1 hand stuurt meteen gaat slingeren alsof ik teveel gedronken heb.

>die unresolved stuff komt wel eens door een stock kernel die door een
>zelf gebakken kernel overschreven wordt

Dat is hier niet het geval. Ik wilde 2.4.30 compileren, maar hij klapte
eruit met een signal 11. Ik vetrouw de hardware ook niet helemaal.

>(*) een kabeltje afluisteren is waarschijnlik nog lastiger dan IR
>    "aftappen".

Dat wel. Maar IR signalen van een telefoon komen niet verder dan een
cm of 30. Ook onhandig: er zijn Symbian apps om je telefoon als IR
afstandsbediening te gebruiken. Kun je nog naar de TV toe lopen. :-)

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html