[linux] Re: IDE RAID (ITE 8212)

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Za Jun 4 12:28:56 CEST 2005

Op 13-5-05 heeft Jelle Boomstra<nllgg op nietsch.dds.nl> het volgende geschreven:

> Geen ervaring mee. Waarom wil je graag die chipset gebruiken? is dat zo'n
> goedkope raid kaart? Je weet wat het bezwaar tegen goedkope software raid is
> he? (ze doen het stiekem toch softwarematig, je hebt nog steeds dezelfde
> latency als kernel-raid, de toegevoegde waarde is niet meer dan de extra ide
> kanalen).
> even google-n op die chipset geeft mij de indruk dat je nog even moet wachten:
> http://www.google.com/search?q=ITE%208212&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Ik heb de kaart nu in een systeem zitten staat op hardware RAID en
lijkt ook een echte hardware RAID te zijn. Alles lijkt naar behoren te
werken alleen na een aantal uur (weet nog niet precies maar lijkt
tijdens security check van systeem) komen er foutmeldingen (iets van
opcode) en worden de filesystems RO (ReadOnly). Ik ga de kaart denk ik
maar inricheten zodat ik over kan gaan op software RAID. Ik heb een
60Gb koppeltje en een 120Gb koppeltje die ik via LVM naar 1 groot
filesystem heb omgezet. Ik verwacht niet dat het LVM gebeuren veel van
invloed was (bestaat toch al een tijdje). Oh ja, de distributie die ik
geinstalleerd heb is de eerste Mandrake Limited Edition 2005. Ik denk
dat ik de Club versie van 8 april (die het laatst is vrijgegeven via
mandrake club) ook nog even ga proberen.

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman