[linux] Re: Ik wil de EULA van windows niet accepteren. Hoe krijg ik mijn geld terug ?

Za Jun 4 22:06:12 CEST 2005

On Sat, Jun 04, 2005 at 09:54:08PM +0200, Jelle Boomstra wrote:
> Wat is de betekenis van products hier? Aangezien je naar de Manufacturer moet
> en niet naar MS, zou ik zeggen dat het product de computer is waarop dat OS
> geinstalleerd is.

da's niet zo moeilijk "products slaat op datgene wara de EULA voor
gemaakt is. en dat is...... windows.

> Dan is alleen de vraag nog wat de refund precies inhoud.

klopt. daar zijn ze wel eens erg flexibel in/mee/over.

> Ik weet niet of je tegenwoordig de hele eula al op de verpakking kan lezen,
> maar als dat niet volledig kan voordat je het koopt, zou ik zeggen dat deze
> inruil garantie een redelijk alternatief is. Je koopt in deze gevallen een
> product dat bestaat uit meerdere onderdelen. Ik heb nog nergens gezien dat
> het weigeren van die eula je het recht geeft om het product zonder dat
> onderdeel te kopen.  Niet dat ik het eens ben met de praktijken waarmee MS
> zichzelf in het zadel houdt, maar als ze wettelijk niets verkeerd doen is
> daarmee de kous af.

nee dat kan je niet. daarnaast heb je geen handtekening gezet dat je
metd e EULA accoord gaat. niet voor niets krijg je 'm voorgeschoteld
voordat het apparaat doorhobbelt met windows...

> Maar in deze hoop ik graag dat er wel een manier is om korting voor
> niet-windows-gebruik te krijgen. Maar ik denk dat de beste manier is om dat
> via positieve publiciteit te doen. Een linux bedrijf zou bijvoorbeeld gewoon
> alle windows refunds (van haar klanten) voor de rekening kunnen nemen. Dat
> kost wat, maar levert ook een hoop publiciteit op.

kortingen krijg je vrijwel nooit. heeft alles te maken met het "xx
recommends XP" gebeuren. de refunds worden je onmogelijkgemaakt --
daardoor kan MS op alle systemn gezet worden.

er zijn uitzonderingen natuurlijk maar de prijzen zijn vaak niet zo
fijn.

--
http://www.linux-it.nl