[linux] Re: Ik wil de EULA van windows niet accepteren. Hoekrijg ik mijn geld terug ?

Liset lkfv op xs4all.nl
Zo Jun 5 10:33:37 CEST 2005

Hugo van der Kooij wrote:

> Ik vrees dat we of Pro Deo een jurist moeten vinden of een meer jaren
> begroting moeten opofferen. Dit soort zaken kost namelijk handen met geld.
>
> Echter. Ik zag dat er overleg is geweest tussen NLLGG en consumenten bond
> en dit lijkt me HET onderwerp om daar eens neer te leggen. Want we praten
> hier over koppelverkoop achter een juridische zoethouder. (Het mag niet
> volgens M$ maar ze schrappen de PC fabrikant niet uit de deal omdat het
> hun zelf wel veel te goed uit komt.)

Dat (overleg met consBond) lijkt me beter dan rechtszaak tegen fabrikanten.
Gezien de inhoud van de diverse EULA's zou je nl in het ene geval de fabrikant moeten
aanspreken en in het andere geval de verkoper.

Maar misschien is het ook wel een idee als de Computable er eens iets over schrijft.
Er is namelijk door Office Centre verklaard dat veel klanten de XPhome pre-install
meteen laten vervangen door de 'pro' versie.
Dat kost dus gewoon dubbel geld.
Lekker opruiend verhaaltje voor winXP gebruikers :-) (Misschien iets te telegraverig .. ?)
Toch het grootste 'kamp' op dit moment nog.

Enfin: er zijn binnen de NLLGG connecties met consumentenbond zowel als met computable,
dus kansen zijn er.

Met vriendelijke groet,

Liset
http://www.linuxhoorn.nl