[linux] Re: Nokia 6610i via een kabel gebruiken

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Zo Jun 5 11:08:11 CEST 2005

Op zo, 05-06-2005 te 07:14 +0200, schreef Cecil Westerhof:
> Met infrarood werkte het niet op mijn Toshiba notebook, dus ik ben nu
> bezig met een kabel.
> Het belangrijkste is GPRS. Dat werkt nu min of meer zonder problemen.
> Het enige probleem is dat ik iedere keer twee keer pppd moet opstarten
> voordat ik een verbinding krijg. De eerste keer krijg ik geen
> verbinding. Ik breek het af met <Ctrl>+C. Ik start het opnieuw op en ik
> krijg wel verbinding. Als ik na afbreken opnieuw een verbinding wil
> maken, moet het weer in twee stappen.

Merkwaardig, met mijn 6610i met Irda verbinding naar de laptop heb ik
dit probleem nooit. Ik heb altijd met Multitail een tail op de
belangrijkste logfiles meelopen zodat ik kan zien wat er gebeurt.
Wellicht een idee om dat ook te doen zodat je kunt zien waar pppd de
eerste keer blijft hangen, misschien dezelfde oorzaak als van je tweede
probleem: je telefoon reageert erg langzaam of niet op de opdrachten van
je laptop.

> Daar ik telefonisch bereikbaar moet blijven, verbreek ik iedere keer de
> connectie en start ik die weer op op het moment dat ik weer van het
> internet gebruik moet maken. Misschien beter om dan met twee
> abonnementen te gaan werken. Dan kan ik online zijn en gebeld worden.
>
> Een ander probleem is dat (x)gnokii zich nogal vreemd gedraagd. Soms
> wordt er meteen een connectie gelegd, soms duurt het heel lang, of wordt
> er geen connectie gelegd. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik denk dat je deze vraag beter op de mailinglist van gnokii kunt
stellen. Voor verdere informatie zie de gnokii site:
http://www.gnokii.org/
De mailinglist is redelijk actief en de ontwikkelaars zijn behulpzaam.

Aart