[linux] Nokia 6610i via een kabel gebruiken

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Zo Jun 5 07:14:50 CEST 2005

Met infrarood werkte het niet op mijn Toshiba notebook, dus ik ben nu
bezig met een kabel.
Het belangrijkste is GPRS. Dat werkt nu min of meer zonder problemen.
Het enige probleem is dat ik iedere keer twee keer pppd moet opstarten
voordat ik een verbinding krijg. De eerste keer krijg ik geen
verbinding. Ik breek het af met <Ctrl>+C. Ik start het opnieuw op en ik
krijg wel verbinding. Als ik na afbreken opnieuw een verbinding wil
maken, moet het weer in twee stappen.
Daar ik telefonisch bereikbaar moet blijven, verbreek ik iedere keer de
connectie en start ik die weer op op het moment dat ik weer van het
internet gebruik moet maken. Misschien beter om dan met twee
abonnementen te gaan werken. Dan kan ik online zijn en gebeld worden.

Een ander probleem is dat (x)gnokii zich nogal vreemd gedraagd. Soms
wordt er meteen een connectie gelegd, soms duurt het heel lang, of wordt
er geen connectie gelegd. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>