[linux] Re: Backup en sym-links

J. mailing-lists op xs4all.nl
Vr Jun 10 19:42:23 CEST 2005

On Fri, 10 Jun 2005, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Als ik probeer een backup (over NFS) te maken op Mandrake 10.2 dan gaan
> zowel met tar als met cpio de symbolic links niet goed: in het ene geval
> kom ik (na uitpakken) files met een lengte van 0 bytes tegen en in het
> andere geval complete kopieen van de file waarnaar verwezen wordt.
>
> Wat doe ik fout????

Juiste rechten ?

Of Mischien eens proberen:
-h, --dereference
              don't dump symlinks; dump the files they point to

Voor de rest in de gaten houden dat sym-links niet werken onder
bepaalde omstandigheden zoals bijv. een chroot.
dat zou je dan kunnen oplossen met evt.
mount -v -o bind /mijn/bestand/naar/ /kopie/van/

En altijd relatieve symlinks gebruiken i.p.v. absolute links..

> Daniel

J.