[linux] Re: status error: error=0x7f Aborting journal on device - HD defect of kernel-bug VIA driver ?

Cor Lem builder op cursus.homelinux.org
Ma Jun 13 01:13:53 CEST 2005

Kees Theunissen wrote:

> Die '13670 unallocated sectors' is de som van 3 groepen unallocated
> sectors......
[snip verhelderende uitleg]

> Groeten,
>
> Kees.

Bedank - duidelijk.

(kleine update)

Ik heb dit week-end wat tijd gehad om verder te experimenteren. Het is
me niet gelukt het in de soep laten lopen van de (EXT3-) partitie, nadat
Samba doorschreef terwijl er iets fout was gegaan met de hd
(-aansturing?), zich te laten herhalen.

(eerder) Zoeken met google op de betreffende (log-) errors bracht me
naar een thread over een mogelijke bug in Via kernelstukje, maar doordat
het probleem zich niet (na 3 dgn draaien nu) weer voordoet maakt dat ik
of dat t is nu niet uitsluiten / bevestigen (oplossen) kan.

Het werkt nu dus oke weer (na aanmaken nieuwe partitietabel), maar voor
hoelang moet ik even aanzien.

Bedankt voor meedenken allemaal tot zover.

Greetz,
Cor