[linux] Screen, Mutt, SLRN, etc. bij shell-account XS4ALL

Ton Boelens ton.boelens op home.nl
Wo Jun 15 22:24:34 CEST 2005

Beste mensen,

Sinds vandaag heb ik toegang tot mijn shell-account bij XS4ALL. Ik ben
een fanatiek console-gebruiker, en gebruik o.m. de volgende pakketten:

- screen
- mutt
- slrn
- irssi
- elinks
- raggle (rss reader)
- bitlebee
- unison
- gpg
- getmail
- ncftp
- mc
- procmail
- mysql
- postfix
- vim

Nu was ik van plan om de Linux-bak die ik thuis heb voortaan overdag
uit te laten  en dan lekker via SSH voortaan naar XS4ALL te kunnen gaan
om daar alles te kunnen doen wat ik voorheen thuis op de console met
SSH deed.

Wie weet er een irc-kanaal, webpagina, newsgroup e.d. waar ik tips zou
kunnen krijgen voor het gebruik van een shell-account bij XS4ALL?

Heb je zelf goede of slechte ervaringen of tips hierover? Ik hoor het
graag.

Groetjes,

Ton

--