[linux] Antw: Re: Antw: Re: Problemen met opstarten

Ton Boelens ton.boelens op home.nl
Za Jun 25 13:14:09 CEST 2005

Daniel,

Ik kan gewoon van een Knoppix CD booten en dan zijn de drives en partities goed. (hd2,1) oftewel sdc2 is mijn / partitie, die ext3 is qua bestandssysteem. De partitie zelf is dus goed, alleen herkent Grub om de een of andere reden niet de juiste partitietypes. Ik heb al geprobeerd om de .map file van grub opnieuw aan te maken, maar met Knoppix krijg ik dan allerlei foutmeldingen dat ik geen toegang heb tot /dev/null en dat het BIOS niet gelezen kan worden voor /dev/sdc e.d..

Iedere hulp is zeer welkom.

Groetjes,

Ton.