[linux] Antw: Re: Problemen met opstarten

Ton Boelens ton.boelens op home.nl
Za Jun 25 14:34:43 CEST 2005

Daniel,

Als ik met Knoppix boot en ik ben root, dan probeer ik grub-install --recheck /dev/sda te doen (of sdb of sdc) en dan zegt hij:

/sbin/grub-install: line 389: /dev/null: Permission denied
/dev/sda does nog have any corresponding BIOS drive.

Wat voor rechten er nodig zijn op /dev/null is mij niet duidelijk. Zelfs chmod 777 /dev/null helpt hier niet tegen.

Als klap op de vuurpijl werkt apt-get install lilo ook niet. Ik krijg dan de volgende foutmelding:

/var/cache/apt/archives/libdevmapper1.01_2%3a1.01.00-4_i386.deb

Joepie! :-)

Groetjes,

Ton.