[linux] Re: Ik ben gekraakt.

J. mailing-lists op xs4all.nl
Ma Jun 27 11:44:33 CEST 2005

On Mon, 27 Jun 2005, Remko Bolt wrote:

.......<cut>....</cut>...
> Eigenlijk toch een spannende ervaring rijker.
> Hoop dat het voor velen leerzaam was, voor mij zeker!
> Als er mensen zijn die meer details willen weten hoor ik het wel.
>
> Groeten,
> Remko Bolt

Kerel, ontzettend bedankt voor de uitgebreide e-mail en het delen
van het verhaal.

Je bent bekend met de securing debian howto ?
http://www.linuxsecurity.com/resource_files/host_security/securing-debian-howto/index.en.html#contents

> PS: Voor zover ik weet wordt /tmp bij elke reboot geleegd. is de " "
> onzichtbaar voor deze schoonmaak?

Als het goed is alleen userquota bestanden blijven intact. /tmp wordt
opgeschoond door het script bootmisc.sh in /etc/init.d/ .

1 ding wat je zou kunnen doen om tijd te winnen in dit soort gevallen, is
/tmp/ mounten met de opties, defaults,nosuid,noexec,nodev ....

J.