[linux] Re: aangifte doen?

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Ma Jun 27 17:17:52 CEST 2005

Roeland Th. Jansen wrote:

> Alleen is het probleem dat de eigenaar van de machine wel aardig nalatig
> is geweest als je 't mij vraagt. Er wordt al toegegeven dat de
> beveiliging niet op orde is.

Met alle respect, Roeland, maar je kletst uit je nek. Het beveiligen
van een PC die aan het internet hangt is vele orden van grootte moeilijker
dan het beveiligen van een fiets ergens op straat in de Amsterdamse
binnenstad.

Bij een fiets weet /ieder kind/ dat een stevig slot en een stevige
boom of lantaarnpaal werken. Bij PC's weet 99% van de mensen (waaronder ik)
al niet precies wat een firewall inhoudt, laat staan dat ze weten waar
ze allemaal op moeten letten.

En zeg nou niet iets gemakkelijks als 'dan moet je niet aan het internet
gaan hangen'.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,           Dept. of Linguistics & AI