[linux] Re: diagnose software auto (was: Re: Tele2 vs XS4ALL)

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Di Jun 28 11:08:29 CEST 2005

On Monday 27 June 2005 23:33, Johan Wevers wrote:

> Lobbyen bij de EU dat de protocollen vrijgegeven moeten worden, zodat
> elke auto fanclub z'n eigen diagnosesoftware kan (laten) schrijven.

Ik heb laatst gehoort dat dat protocol en de datdabus al gestandaardiseerd
was. De enige drempel is dus dat je de kabel + andere componenten moet hebben
om het op je flaptop aan te sluiten (leuk voor bij de bordcomputer?) Er zou
wat over inde electuur gestaan hebben, maar dat kan ik zelf niet verifieren.
(het moet van de EU gestandaardiseerd zijn omdat het als concurrentie
beperkend middel werd ingezet).
Maar de lucht is dus niet zo zwart/grijs als je het voorsteld.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl