[linux] Re: gnuplot & timestamp

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Jun 28 16:02:31 CEST 2005

On Mon 27 Jun 2005, Folkert van Heusden wrote:

> Hmmm, maar dat komt er dus op neer dat mijn localtime wel naar utc wordt
> omgezet maar niet vervolgens naar, eh, echt. Belachelijk.

Alle timestamps in unix/linux worden opgeslagen als UTC, er wordt op dat
moment niks "omgezet" naar utc. Dat omzetten vindt pas plaats op het
moment van presentatie. Dat maakt het makkelijk om b.v. users uit
verschillende delen van de wereld te hebben die toch file tijden enz. in
hun eigen timezone zien (mits ze TZ goed hebben).

> Klinkt 'n beetje als 'n ugly hack imho.

Tja, zo lang gnuplot geen localtime ondersteunt dan zal dat wel moeten.

Paul Slootman