[linux] Re: cgi-script uit laten voeren als default

Ton Smeele ton op superspace.nl
Wo Jun 29 08:26:45 CEST 2005

On Wed, 2005-06-29 at 05:24 +0200, Cecil Westerhof wrote:

> Nog wat doorgezocht en het volgende gevonden:
>         ScriptAliasMatch    ^/testing/?$  /var/www/cgi-bin/testing.cgi
> Dat doet wat ik wil. (Ik gebruik '?' opdat zowel '/testing' als
> '/testing/' het beoogde resultaat opleveren.

Kijk ook eens naar de directive <files> </files> die je in de httpd.conf
kunt plaatsen, daarmee kun je een bepaalde filenaam een speciale
betekenis geven zelfs over directories heen, bijv met Sethandler kun je
dan een vast script laten uitvoeren.