[linux] Re: IMAP performance

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Wo Mrt 2 23:04:06 CET 2005

Dat was een snelle reactie. :-D

Op wo, 02-03-2005 te 22:43 +0100, schreef Onno van Eijk:
> Ik draai courier-imap op een pentium I 166mhz en dat draait perfect. Een
> PII 350 lijkt mij dan ook genoeg.

> Als ik Evolution opstart duurt het zo'n 3 seconde om 6 boxen te openen
> en te controleren op nieuwe mails. Drie van deze zes boxen hebben ook
> een grote hoeveelheid folders en mailtjes als inhoud.

> Eigenlijk geen idee, wat geef evolution aan dat ie aan het doen is?

Hij geeft aan dat hij bezig is met het bijwerken van folders. Normaal is
het geen enkel probleem. Maar soms duurt het een paar minuten om een
mailbox bij te werken, of de inhoud van een e-mail op te halen. Als dit
gebeurt, dan is de e-mail server op dat moment 0% (of iets in die buurt)
idle. Vandaar dat ik me afvraag of ik iets verkeerd doe in courier-imap.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>