[linux] Re: IMAP performance

Onno van Eijk onno op gorgoz.org
Wo Mrt 2 22:43:19 CET 2005

On Wed, 2005-03-02 at 22:36 +0100, Cecil Westerhof wrote:
> Ik werk met Evolution en IMAPS. De server waarop IMAPS draait is een PII
> 350MHz. Ik had begrepen dat dit voor een e-mail server in principe
> genoeg zou moeten zijn.
Ik draai courier-imap op een pentium I 166mhz en dat draait perfect. Een
PII 350 lijkt mij dan ook genoeg.

> Echter soms staat Evolution heel erg lang te
> wachten. Als ik dan met top op de e-mail server kijk, dan is die ook met
> al zijn resources met imapd bezig. Kan dit kloppen,
Als ik Evolution opstart duurt het zo'n 3 seconde om 6 boxen te openen
en te controleren op nieuwe mails. Drie van deze zes boxen hebben ook
een grote hoeveelheid folders en mailtjes als inhoud.

> of heb ik ergens een
> instellingsfout gemaakt?
> Als het niet klopt: waar moet ik naar kijken om
> het probleem op te lossen?
Eigenlijk geen idee, wat geef evolution aan dat ie aan het doen is?

grz,
Onno