[linux] Re: IMAP performance

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Do Mrt 3 09:43:57 CET 2005

Op do, 03-03-2005 te 07:36 +0100, schreef Hugo van der Kooij:

> Ik denk dat de uitdrukking 'genoeg voor een mailserver' slaat op een
> machine die alleen SMTP zaken doet.
>
> IMAPS doet echter SSL encryptie en dus per definitie een hand reken werk
> voor je SSL verkeer. Als je client dit niet netjes doet dan sta je de
> server suf te pesten met het opzetten van SSL sessies.
>
> tcpdump kan hier je vriend zijn om het uit te zoeken.

Heb er net een beetje mee zitten te kijken. Over het algemeen gaat er
vrij veel verkeer over de lijn. (Een kleine stroom.)  Echter ik had net
een moment dat het weer even niet ging en toen ging er juist heel weinig
verkeer over de lijn. (Drup, drup, ...)

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>