[linux] Re: IMAP performance

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Mrt 3 10:15:17 CET 2005

On Thu 03 Mar 2005, Cecil Westerhof wrote:

> Heb er net een beetje mee zitten te kijken. Over het algemeen gaat er
> vrij veel verkeer over de lijn. (Een kleine stroom.)  Echter ik had net
> een moment dat het weer even niet ging en toen ging er juist heel weinig
> verkeer over de lijn. (Drup, drup, ...)

Misschien is de entropy op en moet de SSL lib dus wachten totdat er weer
voldoende random data is? Er is volgens mij een optie om SSL niet de
blocking /dev/random te gebruiken, maar de non-blocking /dev/urandom.

Doe "cat /proc/sys/kernel/random/entropy_avail" wanneer het snel gaat,
en wanneer het langzaam gaat...

Paul Slootman