[linux] Re: welke IMAP server opzetten? [nogal lang]

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Mrt 3 16:05:04 CET 2005

On Thu 03 Mar 2005, Roeland Th. Jansen wrote:

> los daarvan kan je daarmee een scheiding maken tussen de mail users,
> mail etc en het systeem zelf. slox doet dat ook zo. (open exchange variant
> van SUSE/Novell). kan een voordeel opleveren security-wise.

Da's met dovecot ook simpel te realiseren, die kan zo users uit een
postgres of mysql database halen. Exim kan ook weer in die database
kijken om de mail in het juiste plek te deponeren. (Ongetwijfeld zal
postfix dat ook kunnen, maar met exim heb ik het ook echt gedaan :-)

Paul Slootman