[linux] Re: IMAP performance

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Za Mrt 5 03:04:29 CET 2005

Op wo, 02-03-2005 te 22:36 +0100, schreef Cecil Westerhof:
> Ik werk met Evolution en IMAPS. De server waarop IMAPS draait is een PII
> 350MHz. Ik had begrepen dat dit voor een e-mail server in principe
> genoeg zou moeten zijn. Echter soms staat Evolution heel erg lang te
> wachten. Als ik dan met top op de e-mail server kijk, dan is die ook met
> al zijn resources met imapd bezig. Kan dit kloppen, of heb ik ergens een
> instellingsfout gemaakt? Als het niet klopt: waar moet ik naar kijken om
> het probleem op te lossen?

Ik heb het probleem waarschijnlijk gevonden. Om de tien minuten loopt
Evolution alle folders af om te controleren of er iets veranderd is. Ik
heb nogal veel folders. Als ik een nieuwe e-mail selecteer op het moment
dat Evolution de folders aan het controleren is, maakt hij dat eerst af,
voordat hij de inhoud van de e-mail ophaalt. Dat is dus denk ik de
verklaring voor de vertraging.
Om er achter te komen wat Evolution aan het doen is, moet je voordat je
Evolution van de commandline opstart het volgende statement geven:
        export CAMEL_DEBUG=all

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>