[linux] Re: IMAP performance

Bram Mertens bram-mertens op linux.be
Za Mrt 5 09:19:00 CET 2005

On Sat, 2005-03-05 at 03:04 +0100, Cecil Westerhof wrote:

> Ik heb het probleem waarschijnlijk gevonden. Om de tien minuten loopt
> Evolution alle folders af om te controleren of er iets veranderd is. Ik
> heb nogal veel folders. Als ik een nieuwe e-mail selecteer op het moment
> dat Evolution de folders aan het controleren is, maakt hij dat eerst af,
> voordat hij de inhoud van de e-mail ophaalt. Dat is dus denk ik de
> verklaring voor de vertraging.
> Om er achter te komen wat Evolution aan het doen is, moet je voordat je
> Evolution van de commandline opstart het volgende statement geven:
>         export CAMEL_DEBUG=all

Hou dan wel je ~ in de gaten, als je evolution start in "debug mode"
maakt hij camel-gpg.xx.verify.data en camel-gpg.xx.verify.signature
bestanden aan in je home-dir voor elke mail die ondertekend is. En
aangezien die .data bestanden de volledige inhoud van de e-mails bevat
kan dit al snel heel wat ruimte in beslag nemen...

Maar zoals je in de evo-archieven kan lezen mag je deze wel meteen weer
verwijderen.

Groeten

Bram

--
# Mertens Bram "M8ram"   <bram-mertens op linux.be>   Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.8-1-686     i686     512MB RAM #