[linux] Re: een error met een cdtje kopieeren met k3b

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Vr Mrt 11 22:53:55 CET 2005

On Friday 11 March 2005 22:04, Harold Knibbe wrote:
> IK Probeer een cdtje te kopieren vanaf een ander cdtje, lukt echter niet
> alleen als ik hem eerst op de harde schijf zet maar dan is hij wel een
> halve dag bezig.

dat is wel heel erg lang. Is het cd-tje niet gekrast? heb je dit met alle
cd's?

> Deze debug uitvoer krijg ik als ik met k3b een cdtje probeer te
> kopieren, het blijkt dus dat hij in eerste instantie prima uitleest maar
> dat het mis gaat bij het beginnen van het schrijven.
> Ik kan er nog bij zeggen dat ik op dvd-speler waarop de cd uitgelezen
> wordt zo'n apart draadje voor de overdracht van de muziek zit maar dat
> hij op het schrijf medium ontbreekt(cd-rw). IK dacht dat niet per se
> nodig was zowel kan dan iemand zeggen hoe het draadje heet dan kan ik
> hem in de winkel halen. Maar volgens mij kan de muziekdata ook door een
> IDE-kabel toch???

Ja in dit geval wel. Het kabeltje is om de speler direct audio af te laten
spelen, er gaat een analoog signaal over dat kabeltje. Als je kopieert wil je
geen digitaal-> analoog conversie. Een aantal spelers zou overigens ook
zonder dat draadje spelen, dan doen ze de conversie gewoon zelf in plaats van
het de speler laten doen. Zoek even in de archieven daarvoor, als je het echt
wil weten...

> /usr/bin/cdrecord: Could not write Lead-in
dat was de uiteindelijke fout in je logs geloof ik. Kan je wel een data-cd
branden? Want je hebt al eerder problemen gemeld met je cd-speler, maar ik
weet niet meer of dat nu uiteindelijk wel goedgekomen is.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl