[linux] Re: zijn mijn schrijvers kapot cdrecord

Caspar Maessen cmaessen op casco.demon.nl
Zo Mrt 13 09:19:14 CET 2005

Op zondag 13 maart 2005 00:23, schreef Harold Knibbe:

> [...]
Als ik ATAPI: gebruik werkt het wel maar heb ik geen DMA.
ATA: werkt wel met DMA.
Als root geef achtereenvolgens de commando's
# cdrecord -scanbus dev=ATA:
en
# cdrecord -scanbus dev=ATAPI:
En zie het verschil in output en reactiesnelheid.

  > suse:/home/# cdrecord -clone -audio /dev=ATAPI:0,0,0

Volgens de manpages heeft de optie -clone een outputbestand van de
opdracht readcd -clone nodig. Wat hier dus mist is een bestandsnaam.

" -clone Tells cdrecord to handle images created by readcd -clone."

Raadpleeg de manpage.

Op zondag 13 maart 2005 02:56, schreef Harold Knibbe:

  > Toevallig vond ik nog een beschrijving van cdrecord waar de
  > volgende commando's in stonden.
  >
  > suse:/home/h.knibbe # cdrecord -v speed=16 dev=ATAPI:0,0,0
  > track1.wav -audio -pad dev=ATAPI:0,1,0
[..]
  > cdrecord: No such file or directory. Cannot open 'track1.wav'.

Is het niet zo dat track1.wav beschikbaar moet zijn in de huidge
directory? Als dit nu een met readcd -clone gemaakte image is, dan moet
volgens mij je eerdere poging in de buurt komen.
Verder geeft de manpage aan dat dev= verwijst naar de target-device. De
tweede verwijzing naar dev= kan dus niet als bron dienen, en volgens
mij is dat wel je bedoeling.

Ik ben ook niet echt goed op de hoogte van cdrecord, dus als mijn uitleg
van de manpages niet klopt...

Caspar.

--
Een essentieel beginsel is, dat een geslaagde samenleving de macht van
de staat en de strijdkrachten inperkt, opdat regeringen handelen naar