[linux] Re: Postfix-vragen

Zo Mrt 13 14:38:33 CET 2005

On Sun, Mar 13, 2005 at 02:27:51PM +0100, Ton Boelens wrote:

> Voor de duidelijkheid: ik heb de naam even verandert om de privacy van
> die persoon een beetje zeker te stellen.

en ook voor de duidleijkheid -- dat is heel vaak ongewenst als je moet
probleemschieten. wat heb je er aan als iik schrijf dat :

ping 80.xxx.xxx.250 (da's hutsefluts.zaza.org) niet werkt ?

(het is overigens 80.126.254.250 grobbebol.xs4all. en pings werken wel)

daarnaast is het geen privacy.

> Dat is ook al bekend, maar hoe zorg ik ervoor dat berichten die
> bestemd zijn voor gebruikers op mijn eigen systeem, ook bezorgd worden
> bij mail.home.nl.

dat was het probleem niet, toch ?

anyways, met een dynamisch IP adres kan je niet eenvoudig, betrouwbaar
en flexibel een (sub)domain gebruiken. hoe wil jij de mensen op jouw
systeem locaal adresseren ?

ik geloof dat ik jouw probleem niet begrijp. bij xs4all heb je gewoon
een subdomain met bSMTP en een vast IP adress. iedereen die wil mailen
naar deze doos toe kan dat doen. dat kan via het reguliere pad (via de
mail exchangers van xs4all) of gewoon direct op deze doos. hoef je niks
aan te veranderen eigenlijk. hooguit je firewall open hebben staan op
port 25 en natuurlijk bSMTP hebben van je ISP. op dat laatste punt zit
je bij @home fout.

anyways. als ik helemaal jouw probleem niet volg, dan lees ikdat wel.

--
http://www.linux-it.nl