[linux] Re: Postfix-vragen

Ton Boelens ton.boelens op home.nl
Zo Mrt 13 14:27:51 CET 2005

On Sun, Mar 13, 2005 at 11:09:14AM +0100, Roeland Th. Jansen wrote:

> Host mail.brokken.nl not found: 3(NXDOMAIN)

> da's al fout.

Voor de duidelijkheid: ik heb de naam even verandert om de privacy van
die persoon een beetje zeker te stellen.

> de andere kant filtert jouw mail er uit, als zijn de ongewenst.

Sorry, maar dat was mij ook al duidelijk.

> klopt. welkom bij @home. whois 84.31.32.139 geeft je antwoord wel
> van wie het is.

Dit wist ik natuurlijk ook wel.

> het verschil intern/extern zie ik niet zo. als een account intern is,
> dan verlaat hij het pand als het goed is niet. het instellen van postfix
> om de MTA van @home te gebruiken (overigens geen garantie voor succes
> want @home zit wel vaker in een doosje verstopt vanwege clueloze gasten
> die je mailbox volbraken met mail door ene virus, gevolgd door een abuse
> desk die niet snapt dat je dat soort systemen direct door de knietjes
> moet schieten...) kan je doen door in /etc/postfix/main.mc je relayhost
> te voorzien van de naam van de mailserveerdoos van @home.

Dat is ook al bekend, maar hoe zorg ik ervoor dat berichten die
bestemd zijn voor gebruikers op mijn eigen systeem, ook bezorgd worden
bij mail.home.nl.

--
/ton
http://www.tonboelens.nl