[linux] Re: sappige wormen

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Ma Mrt 14 20:36:46 CET 2005

Hugo van der Kooij wrote:

> De gemiddelde eigenaar van een PC is geen systeem beheerder maar vergeet
> dat hij wel systeem beheerder taken MOET uitvoeren. Geldt voor windows en
> unix en MAC en .... computers. Maar wordt gemakkelijk weggemoffeld onder
> een grafische schil.

Om je de waarheid te zeggen: dat baart me al jaren grote zorgen. Ik
behoor ook tot de grote kudde die zomaar een beetje aanprutst met beveiliging
en firewalls zonder precies te weten wat-ie doet. En dan ben ik toch
niet bepaald een groentje op het gebied van Unix en Linux.

Zou het iets zijn om een soort wederzijdse zelfhulpgroep op dit
gebied in elkaar te spijkeren, waarbij white hats onder de Nederlandse
linuxgebruikers ook de boxen van hun minder 'behoede' collegas
eens een beetje beprikken?

Fred...?

Nu we het er toch over hebben, waar /is/ Fred?

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI