[linux] Re: sappige wormen

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Ma Mrt 14 23:11:20 CET 2005

Hans Paijmans wrote:

>Om je de waarheid te zeggen: dat baart me al jaren grote zorgen. Ik
>behoor ook tot de grote kudde die zomaar een beetje aanprutst met beveiliging
>en firewalls zonder precies te weten wat-ie doet. En dan ben ik toch
>niet bepaald een groentje op het gebied van Unix en Linux.

Een voordeel heb je tegenwoordig: veel breedbandmodems hebben een ingebouwde
firewall die standaard alles van buiten naar binnen dichtzet. Heb je nog
niks aan als een windows trojan die je op een vage website binnenkrijgt van
binnen naar buiten begint te werken, maar op een Linux bak zet het wel
degelijk zoden aan de dijk.

>Zou het iets zijn om een soort wederzijdse zelfhulpgroep op dit
>gebied in elkaar te spijkeren, waarbij white hats onder de Nederlandse
>linuxgebruikers ook de boxen van hun minder 'behoede' collegas
>eens een beetje beprikken?

Ga je gang, mijn machine staat meestal wel aan op vast een IP
adres. Ik wil dat adres wel mailen naar geinteresseerden (en nee,
vulcan.xs4all.nl resolven werkt niet, vulcan is een uucp node).

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html