[linux] Re: sappige wormen

Di Mrt 15 08:53:46 CET 2005

On Tue, Mar 15, 2005 at 08:43:44AM +0100, Liset wrote:
> 'k Heb uit mijn lzgHoorn groep de tip mee gekregen dat er (grafische) progjes
> zoals Nessus zijn om de zwakke plekken in je computer op te sporen. Daar
> staat bij wat het probleem is, hoe serieus het is, hoe het uitgebuit kan
> worden en zelfs keurig wat je kunt doen om je mogelijke probleem op te
> lossen. Een tip van een White Tiara brengt je dus ook al een heel eind.
> Nessus dus.

wat ik vooral vervelend vind van alerlei testservices en programma's is
dat die een oordeel geven die best wel eens onjuist kan zijn.

port 25 open en de halve wereld staat op zijn kop. of port 80. gelijk
rode icons etc. geen wonder dat mensen in de stress raken.

> Maar ja; Tegelijkertijd kan een prog als Nessus ook wel de oorzaak van het
> vaker inbreken op Linux systemen.

het si en blijft gereedschap dat in de verkeerde handen ellende op kan
leveren.

het baart me meer zorgen dat de politiek zich er nu mee bemoeit met alle
clueloosheid erbij.

nmap is ook een leuk tooltje om een assessment te doen.

--
http://www.linux-it.nl