[linux] Re: sappige wormen

Liset lkfv op xs4all.nl
Di Mrt 15 08:43:44 CET 2005

On Monday 14 March 2005 20:36, Hans Paijmans wrote:

> Om je de waarheid te zeggen: dat baart me al jaren grote zorgen. Ik
> behoor ook tot de grote kudde die zomaar een beetje aanprutst met
> beveiliging en firewalls zonder precies te weten wat-ie doet. En dan ben ik
> toch niet bepaald een groentje op het gebied van Unix en Linux.
>
> Zou het iets zijn om een soort wederzijdse zelfhulpgroep op dit
> gebied in elkaar te spijkeren, waarbij white hats onder de Nederlandse
> linuxgebruikers ook de boxen van hun minder 'behoede' collegas
> eens een beetje beprikken?

'k Heb uit mijn lzgHoorn groep de tip mee gekregen dat er (grafische) progjes
zoals Nessus zijn om de zwakke plekken in je computer op te sporen. Daar
staat bij wat het probleem is, hoe serieus het is, hoe het uitgebuit kan
worden en zelfs keurig wat je kunt doen om je mogelijke probleem op te
lossen. Een tip van een White Tiara brengt je dus ook al een heel eind.
Nessus dus.

Hugo wrote:
> [...]
Maar ja; Tegelijkertijd kan een prog als Nessus ook wel de oorzaak van het
vaker inbreken op Linux systemen.

Liset NNN
http://www.linuxhoorn.nl/LinuxAtCeBIT2005.html