[linux] Re: cdrecord herkent mijn brander niet goed

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo Mrt 16 13:23:23 CET 2005

On Wednesday 16 March 2005 12:52, Robert M. Stockmann wrote:
[...Roberts programma doet het niet op Suse en daar word een hoop extra's
bijgeseept...]

> Tja dan zijn we weer terug bij af! Want dan installeer ik toch net zo
> glimlachend SCO OpenServer met patches, want dat is dus ECHT stabiel.

Troll?
Als 2.6.7 volgens jou de laatste stabiele versie is, waarom gebruik je dan net
zo lief een antiek OS? (wat overigens niet hetzelfde als een kernel is, maar
dat terzijde)

Aan je cc gedrag te zien zit je een beetje te jennen, als je het mij vraagt.
En dat is jammer, want op sommige punten heb je echt en goed argument.

> ( welke SuSE 9.x versie is dat ? Kun je mij daarvan een kopietje op DVD
> opsturen ? )

Ik heb nog wel een 9.2 pro op cd's liggen. Ben je daar ook in geinteresseerd
of ging het je om de DVD?

> SuSE 9.x voldoet niet aan de Open Source test, wat mij betreft. De details
> waarom dat zo is, weet ik nog niet voldoende vanaf. Ik heb het idee dat
> het te maken heeft met dat United Linux Binary codebase Project, dat dus
> wel opensource is maar geen binary resultaten voor anonymous ftp
> beschikbaar stelt.

Dat hoeft toch ook helemaal niet? Ik mag best jouw wat software verkopen met
een xyz licentie, zonder dat ik de binaries of source aan iemand anders moet
vrijgeven. Daar veranderd de GPL of FLOSS niets aan. Was United Linux
overigens niet dat project waar onze vrienden uit Lindon, Utah ook in zaten?
Ik wist niet dat die nog wat produceerden.

> In de praktijk zie ik dus dat het compileren van source-code op een
> SuSE systeem zeer moeizaam kan gaan, wat op een andere Linux variant
> een fluitje van een cent blijkt te zijn. Voor mij persoonlijk blijken
> Mandrake 9.x en 10.x deze "Open Source Test" ( compileren vanaf scratch )
> goed te doorstaan, tenminste het bouwen van RPMS uit SRPMS gaat als
> de gesmeerde bliksum. [...]

Ja maar dat is toch een volstrekt subjectieve 'test'? Suggereren dat Suse niet
Open Source is gaat dan wel erg ver, IMHO.

Maar de moraal van het verhaal: Smaken verschillen, en niet iedereen vindt de
Suse smaak lekker.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra