[linux] Re: pgp/gpg signen zonder face-to-face ontmoeten oplossing

Folkert van Heusden folkert op vanheusden.com
Wo Mrt 16 21:00:05 CET 2005

> Deze aanpak is niet bestand tegen een man in the middle attack door iemand
> die een andere key door jou wil laten signen.
> Als ik een man in the middle attack zou uitvoeren om een eigen key met
> iemands naam erin door jou te laten signen knip ik die paspoort scan uit het
> plaatje, plak er een stuk boven met een ander email adres, sign dat met de
> eigen key en stuur het door.

Ah, nee, dat kan niet: je kunt, zo heb ik ergens gelezen, zien dat er getampered
is met een afbeelding door bijv. ruis/signaal verhoudingen te controleren van
verschillende plaatsen van de afbeelding.

> Ik prefereer geen foto in die key. We hoeven het de CIA niet nog
> makkelijker te maken...

CIA?
Beetje paranoia? :-)

Folkert van Heusden

Auto te koop! Zie: http://www.vanheusden.com/daihatsu.php
Op zoek naar een IT of Finance baan? Mail me voor de mogelijkheden!
|UNIX admin? Then give MultiTail (http://vanheusden.com/multitail/)|
|a try, it brings monitoring logfiles to a different level! See    |
|http://vanheusden.com/multitail/features.html for a feature list. |