[linux] Re: pgp/gpg signen zonder face-to-face ontmoeten oplossing

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Wo Mrt 16 21:25:36 CET 2005

On Wednesday 16 March 2005 21:10, Folkert van Heusden wrote:

> Same thing voor die man-in-the-middle attachk: gaat er echt iemand in de
> keten ik - provider - amsix - provider - andere persoon al die meoite doen?

Ja, als niemand die moeite neemt, is de betrouwbaarheid navenant, natuurlijk.
Gelukkig kun je ook kiezen voor "very casual checking" als je een sleutel
tekent ;-)

> Nee, het gaat om de S/N geintroduceerd door de scanner en de jpeg-encoder.

Ik weet niet of je makkelijk onderscheid kunt maken tussen verschillende
vormen van noise. Er zullen wel wat spectrale variaties zijn, dus met echte
forensische apparatuur lukt het misschien...

Trouwens, een kopie van een paspoort heeft natuurlijk nog een nadeel. Hoe weet
je dat het niet gestolen is? Bij face-to-face kijk je of de persoon op zijn
foto lijkt. Dat gaat nu niet.

Je kunt m.i. veel beter de persoon opbellen en hem vragen zijn key fingerprint
voor te lezen. Een MITM attack over de telefoon is volgens mij veel lastiger.

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11