[linux] Re: pgp/gpg signen zonder face-to-face ontmoeten oplossing - nieuw idee!

Vr Mrt 18 00:27:44 CET 2005

On Thu, 17 Mar 2005, Folkert van Heusden wrote:

> Hmmm ok, wel logisch eigenlijk.
>
> Maar heeft iemand wat af te fakkelen over dit bank-als-ttp idee? Ik
> denk dat het wel perfect is.

Wat weet je dan nu?

Dat iemand toegang heeft tot een email box.
Dat iemand betalingen kan doen met een bank of giro rekening.
Dat iemand een pgp sleutel heeft.

Je hebt geen flauw idee of het wel een rechtmatige combinatie is en om
welke persoon het gaat.

Als ik jouw email kan onderscheppen kan ik er voor zorgen dat een ander
niet genoeg informatie te zien krijgt op een rekening afschrift en de
verkeerde key aftekent.

En een ander zorgen kind: Als je rekening informatie publiek rond gaat
sturen is die rekening snel geplunderd. Dat lukt ze namelijk al jaren met
die zielige mailtjes van weduwe zus en zo van dictator .....

Banken zijn notoir onveilig op dit punt.

Hugo.