[linux] Re: pgp/gpg signen zonder face-to-face ontmoeten oplossing - nieuw idee!

Folkert van Heusden folkert op vanheusden.com
Vr Mrt 18 11:09:22 CET 2005

> Wat weet je dan nu?
> Dat iemand toegang heeft tot een email box.
> Dat iemand betalingen kan doen met een bank of giro rekening.
> Dat iemand een pgp sleutel heeft.
> Je hebt geen flauw idee of het wel een rechtmatige combinatie is

Die combinatie kan ik verifieren door de persoon in kwestie me z'n
rekeningnummer in een met die key gesignde e-mail te laten sturen vanaf
dat adres.

> en om welke persoon het gaat.

Dat staat op het afschrift toch?

> Als ik jouw email kan onderscheppen kan ik er voor zorgen dat een ander
> niet genoeg informatie te zien krijgt op een rekening afschrift en de
> verkeerde key aftekent.

Hoe bedoel je?

> En een ander zorgen kind: Als je rekening informatie publiek rond gaat
> sturen is die rekening snel geplunderd. Dat lukt ze namelijk al jaren met
> die zielige mailtjes van weduwe zus en zo van dictator .....

Eh nee, dat voorbeeld gaat niet op: bij weduwe zus e.d. moet er eerst
actie worden ondernomen door het slachtoffer. Hij/zij moet eerst 'n copie
van z'n (m/v) paspoort sturen e.d.

Folkert van Heusden

Auto te koop! Zie: http://www.vanheusden.com/daihatsu.php
Op zoek naar een IT of Finance baan? Mail me voor de mogelijkheden!
|UNIX admin? Then give MultiTail (http://vanheusden.com/multitail/)|
|a try, it brings monitoring logfiles to a different level! See    |
|http://vanheusden.com/multitail/features.html for a feature list. |