[linux] Re: pgp/gpg signen zonder face-to-face ontmoeten oplossing - nieuw idee!

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Vr Mrt 18 11:19:43 CET 2005

On Friday 18 March 2005 11:10, Folkert van Heusden wrote:

> Even opgezocht: het is kpn switchpoint ( http://www.switchpoint.nl/ ).
> "SwitchPoint Incasso is een nieuwe betaalmethode van KPN voor betalingen op
> Internet. Het enige dat u hoeft in te vullen is het telefoonnummer en bank-
> of gironummer waarmee de telefoonrekening wordt betaald. KPN controleert de
> combinatie telefoon-/rekeningnummer. Voor uw veiligheid werkt deze
> betaalmethode alleen vanuit uw eigen woning. Het geld wordt dan binnen
> enkele dagen afgerekend via uw bank- of girorekening."

Maar waarom is dat dan zo onveilig?  Volgens mij is de KPN die deze gegevens
allemaal an elkaar kan knopen en er iets zinnings over zeggen. Switchpoint is
natuurlijk even duister als zijn klanten, maar volgens mij is er met
machitiginen veel mogelijk qua terugdraaien etc.
Welke weeffouten zie ik (of ziet de kpn) hier over het hoofd? (behalve dat het
misbruik van een monopolie-positie is).

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra