[linux] Re: PDF document editten met Acrobat 7

J. mailing-lists op xs4all.nl
Vr Mrt 18 17:39:20 CET 2005

On Fri, 18 Mar 2005, Cecil Westerhof wrote:
> Met acrobat 7 moet je in principe PDF documenten kunnen editten. Nu heb
> ik een grafisch bureau een PDF-document voor mijn visitekaartjes laten
> maken. Ik wil daar een paar kleine wijzigingen in doorvoeren, maar dit
> lukt niet.
> Ik heb even naar mijn PDF document gekeken. De volgende dingen staan op
> not allowed:
>          Document Assembly
>          Commenting
>          Signing
>          Creation of Template Pages
>          Submitting Forms
>
> Is er een manier om dit te omzeilen?

> [...]

Als je diegene betaald hebt met de juiste afspraak lijkt me i.d.d. logisch
dat je het bestand kan editten naar believen. Maar....

Ik heb een maand geleden hetzelfde probleem gehad met bepaalde formulieren
van de universiteit. Na wat gehannes bleken ze door iemand in elkaar
gezet te zijn die in Ierland resideerde met alle gevolgen van dien.

Na wat rotzooien bij een kennis die een wintendo XP had ; het pdf
formulier gedecompileerd met een adobe programma waar ik jammer genoeg de
naam van vergeten ben. Ik zal 't ff navragen.

Daarna kon ik gewoon het formulier editen. Het enige probleem was het FONT
type. Die was niet standaard en ook niet gratis. Toch heb 'k die ook
online nog kunnen achterhalen uit een open dir...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of deze manier kwaliteits verlies
oplevert. Het moet haast wel. Ik heb er persoonlijk in ieder geval niets
van gemerkt.

Ok.. heb antw.
Gedecompileerd met adobe acrobat distiller 6.0 en daarna geedit met adobe
acrobat proffesional..

J.