[linux] Re: welke IMAP server opzetten? al één stap verder

Bram Mertens M8ram op linux.be
Zo Mrt 20 09:33:07 CET 2005

On Sat, 2005-03-19 at 00:50 +0100, Hugo van der Kooij wrote:

> Waarom niet gewoon SMTP praten tegen exim?

Geen idee, zoals waarschijnlijk ondertussen wel duidelijk is moet ik nog
veel leren...

Bedoel je dat ik fetchmail de mail gewoon moet laten afleveren op poort
25 (dus zonder die "wants mda...") en exim de mail daar laten oppikken?

Daarom ben ik dus op zoek naar een "beginners howto" over exim want ik
heb momenteel nog geen idee hoe ik dit moet instellen. Misschien werkt
het momenteel zelfs al zo maar doet exim verder nog niks met de mail
omdat alles nog op de "default values" staat...

Alles wat ik tot nog toe op de wiki's van dovecot e.d. heb gevonden
lijkt me voor exim3 te zijn en blijkbaar is heel de
configuratie-structuur erg veranderd tussen exim3 en exim4...

Alvast bedankt

Bram
--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.8-1-686     i686     512MB RAM #