[linux] Re: subtitles en linuxfilms?

Bram Mertens M8ram op linux.be
Zo Mrt 20 14:20:08 CET 2005

On Sun, 2005-03-20 at 09:57 +0100, Hans Paijmans wrote:
> Hoi,
> kan iemand me een duwtje in de rug geven met betrekking tot subtitles
> en films onder Linux? Ik heb bijvoorbeeld hier een .srt file, die op
> het oog bestaat uit gewone ascii-data over tijdstip en tekst, maar
> als ik die bijvoorbeeld in mplayer samen met een mpg-file probeer te
> spelen, crasht mplayer. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen
> dat de film en de subtitles niet bij elkaar horen, maar in de .srt
> file zit (zo te zien) niets wat dat noodzakelijk maakt. Ofwel:
> ik zou toch (onzinnige) subtitles moeten zien.

> [...]

In xine kan je met open > subtitle zo'n .srt bestand selecteren en zo
toevoegen aan de film die loopt.

Maar dat samen op een DVD kan zetten zodat een gewone DVD-speler dat kan
lezen lijkt me eerder een taak voor een DVD-authoring tool zoals
Q-DVD-author o.i.d.

HTH

Bram

--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.8-1-686     i686     512MB RAM #