[linux] Re: Iemand de Aldi scanner (microtek Scanmaker 6100) linux-werkend?

Di Mrt 22 00:05:50 CET 2005

On Mon, 21 Mar 2005, Hans Rood wrote:

> Kan de Gimp er niet mee overweg? of zeg ik nou ietsdoms?

gimp leunt op sane en kan niets zelf doen met scanners. De truuk is dus
eerst eens te kijken wat linux en sane er van denken.

Wat zegt `lspci -v` en `cat /proc/bus/usb/devices` van de hardware?
Wat komt er in /var/log/messages allemaal terecht over dit device?
Wat rapporteert `sane-find-scanner`?

Eerlijk gezegd zal het op dit moment nog oxyderen op afgelegen plaatsen
wat yast er van prutst.

Hugo.